ČP Zdraví

 

 

Přeskočit na hlavní navigaci

Pojištění stálých plateb

Pojištění pracovní neschopnosti

  • Pojistnou událost je třeba nahlásit do Generali České pojišťovny nejpozději do skončení karenční doby, a to zasláním vyplněného formuláře Oznámení pojistné události spolu s kopií II. dílu vyplněného Rozhodnutí o vzniku dočasné pracovní neschopnosti (tzv. státní neschopenky). Osoby samostatně výdělečně činné nemocensky nepojištěné mohou pojistnou událost nahlásit prostřednictvím vyplněného a potvrzeného formuláře Lékařská zpráva.
  • Zároveň je potřeba doložit výši stálých plateb za 12 měsíců před vznikem pracovní neschopnosti (např. výpisy z účtu, SIPO, poštovní poukázky). Při likvidaci pojistné události se na základě těchto dokladů jednorázově stanoví průměrná výše stálých plateb, která je pak pojištěnému měsíčně vyplácena ve výši jeho podílu na výdajích domácnosti.
  • V případě dlouhodobé pracovní neschopnosti je v průběhu jejího trvání nutné zasílat doklad o trvání pracovní neschopnosti, potvrzený ošetřujícím lékařem, a to v pravidelných intervalech vždy ke dni vzniku nároku na další plnění, tedy každých 30 dní. Na základě těchto a dalších dokladů je vypláceno plnění.
  • Po ukončení pracovní neschopnosti je nutné do Generali České pojišťovny zaslat kopii V. dílu Rozhodnutí o ukončení dočasné pracovní neschopnosti.

Pojištění ztráty pravidelného příjmu (nezaměstnanosti)

  • Pojistnou událost je třeba nahlásit do Generali České pojišťovny nejpozději do skončení karenční doby, a to zasláním vyplněného formuláře Oznámení pojistné události spolu s těmito doklady:
    • potvrzení úřadu práce o vedení v evidenci uchazečů o zaměstnání,
    • kopie rozhodnutí o přiznání podpory v nezaměstnanosti) nebo dokladu o pobírání sociálních dávek,
    • kopie dokumentů prokazujících, že pracovní poměr nebo výkon samostatně výdělečné činnosti trval alespoň 12 měsíců před sjednáním pojištění (pracovní smlouvy, výpisy z příslušného registru),
    • kopie dokladů prokazujících zánik pracovního poměru nebo důvod ukončení výkonu samostatné výdělečné činnosti.
  • Zároveň je potřeba doložit výši stálých plateb za 12 měsíců před zařazením do evidence uchazečů o zaměstnání (např. výpisy z účtu, SIPO, poštovní poukázky). Při likvidaci pojistné události se na základě těchto dokladů jednorázově stanoví průměrná výše stálých plateb, která je pak pojištěnému měsíčně vyplácena ve výši jeho podílu na výdajích domácnosti.
  • V případě dlouhodobé nezaměstnanosti je třeba do Generali České pojišťovny zasílat doklady potvrzující, že je pojištěný stále veden v evidenci uchazečů o zaměstnání, a to v pravidelných intervalech nejpozději vždy ke dni vzniku nároku na další plnění, tedy každých 30 dní.