Pojistnou událost je pojištěný povinen oznámit nejpozději do 60 dnů od jejího vzniku formulářem Oznámení pojistné události a doložit dokumenty v něm uvedené.
Pojistnou událostí se rozumí finanční ztráty vzniklé za trvání pojištění v důsledku:
-
nákladů (výdajů) v souvislosti s blokací karty při její ztrátě nebo odcizení, jakož i výdajů na úhradu bankovního poplatku za obnovené vydání karty při její ztrátě nebo odcizení,
-
škody vzniklé pojištěnému zneužitím karty, tj. neoprávněným výběrem hotovosti nebo uskutečněním jiných neoprávněných transakcí s kartou osobou odlišnou od pojištěného, pokud ke zneužití karty došlo:
-
v souvislosti s její ztrátou nebo odcizením a současně
-
v období 120 hodin předcházejících podání žádosti pojištěného o blokaci karty,
-
škody vzniklé pojištěnému odcizením hotovosti:
-
k jejímuž výběru z účtu, ke kterému byla karta vydána, byl pojištěný donucen za použití fyzického násilí nebo pod pohrůžkou násilí, nebo
-
kterou pojištěný vybral z účtu, ke kterému byla karta vydána, a která mu byla odcizena do 2 hodin po vybrání hotovosti za použití fyzického násilí nebo pod pohrůžkou násilí,
-
výdajů na pořízení nových klíčů a/nebo zámkových vložek a zámků kvalitou a cenou srovnatelných s původními, a to od místnosti, bytu nebo obytné budovy či jiné nemovitosti na území České republiky:
-
kde pojištěný bydlí, nebo
-
které pojištěný vlastní, nebo
-
které jsou určeny k individuální rekreaci,
a jejichž vlastníkem je pojištěný nebo osoba jemu blízká, za předpokladu, že klíče a/nebo zámkové vložky a zámky:
-
jsou kvalitou a cenou srovnatelné s původními a současně
-
ke ztrátě nebo odcizení klíčů došlo současně se ztrátou nebo odcizením karty,
-
výdajů na pořízení nových osobních dokladů pojištěného:
-
občanský průkaz,
-
povolení k pobytu,
-
cestovní pas,
-
řidičský průkaz,
-
osvědčení o registraci vozidla, tzv. malý technický průkaz
při jejich ztrátě nebo odcizení, došlo-li k jejich ztrátě nebo odcizení současně se ztrátou či odcizením karty,
-
výdajů na pořízení nové peněženky pojištěného, která je totožná, případně kvalitou a cenou srovnatelná se ztracenou či odcizenou peněženkou, došlo-li k její ztrátě nebo odcizení současně se ztrátou či odcizením karty,
-
výdajů na pořízení nového mobilního telefonu pojištěného, který je totožný, případně funkčností, kvalitou a cenou srovnatelný se ztraceným či odcizeným mobilním telefonem provozovaným v tuzemské veřejné mobilní telefonní síti, a blokaci účastnické SIM karty příslušející ztracenému nebo odcizenému mobilnímu telefonu, pokud k jejich ztrátě nebo odcizení došlo současně se ztrátou či odcizením karty, nebo
-
dalších výdajů na úhradu bankovního poplatku:
-
za expresní vydání karty v případě ztráty nebo odcizení karty původní,
-
za vydání náhradní karty nebo náhradní hotovosti v zahraničí v případě ztráty nebo odcizení karty.
Poistnú udalosť je poistený povinný oznámiť najneskôr do 60 dní od jej vzniku formulárom Oznámení pojistné události a doložiť dokumenty v ňom uvedené.
Poistnou udalosťou sú finančné straty vzniknuté poistenému za trvania poistenia v dôsledku:
-
nákladov (výdavkov) v súvislosti s blokáciou karty pri jej strate alebo odcudzení, ako aj výdavkov na úhradu bankového poplatku za obnovenej vydanie karty pri jej strate alebo odcudzení,
-
škody vzniknuté zneužitím karty, t.j. neoprávneným výberom hotovosti alebo uskutočnením iných neoprávnených transakcií s kartou osobou odlišnou od poisteného, ak k zneužitiu karty došlo:
-
v súvislosti s jej stratou alebo odcudzením a súčasne
-
v období 120 hodín predchádzajúcich podaniu žiadosti poisteného o blokáciu karty,
-
škody vzniknuté odcudzením hotovosti:
-
výberom z účtu, ku ktorému bola karta vydaná, ku ktorému bol poistený donútený za použitia fyzického násilia alebo pod hrozbou násilia, alebo
-
ktorú poistený vybral z účtu, ku ktorému bola karta vydaná, a ktorá mu bola odcudzená do 2 hodín po vybraní hotovosti za použitia fyzického násilia alebo pod hrozbou násilia,
-
výdavkov na obstaranie nových kľúčov a/alebo zámkových vložiek a zámkov, kvalitou a cenou porovnateľných s pôvodnými, a to od miestnosti, bytu alebo obytnej budovy či inej nehnuteľnosti na území SR:
-
kde poistený žije (má tu trvalé bydlisko alebo sa tu zdržiava na základe platnej nájomnej zmluvy), alebo
-
ktoré poistený vlastní, alebo
-
ktoré sú určené na individuálnu rekreáciu,
a ktorých vlastníkom je poistený alebo osoba jemu blízka, za predpokladu, že kľúče a/alebo zámkovej vložky a zámky:
-
sú kvalitou a cenou porovnateľné s pôvodnými a súčasne
-
k strate alebo odcudzeniu kľúčov došlo súčasne so stratou alebo odcudzením karty,
-
výdavkov na obstaranie nových osobných dokladov poisteného:
-
občiansky preukaz,
-
povolenie k pobytu,
-
cestovný pas,
-
vodičský preukaz,
-
osvedčenie o evidencii vozidla, tzv. malý technický preukaz
pri ich strate alebo odcudzení, ak došlo k ich strate alebo odcudzeniu súčasne so stratou či odcudzením karty,
-
výdavkov na obstaranie novej peňaženky poisteného, ktorá je totožná, prípadne kvalitou a cenou porovnateľná so stratenou alebo odcudzenou peňaženkou, ak došlo k jej strate alebo odcudzení súčasne so stratou či odcudzením karty,
-
výdavkov na obstaranie nového mobilného telefónu poisteného, ktorý je totožný, prípadne funkčnosťou, kvalitou a cenou porovnateľný so strateným či odcudzeným mobilným telefónom prevádzkovaným v tuzemskej verejnej mobilnej telefónnej sieti, a blokáciu účastníckej SIM karty prislúchajúcej k stratenému alebo odcudzenému mobilnému telefónu, ak došlo k ich strate alebo odcudzeniu súčasne so stratou či odcudzením karty, alebo
-
ďalších výdavkov na úhradu bankového poplatku:
-
za expresné vydanie novej karty v prípade straty alebo odcudzenia karty pôvodnej,
-
za vydanie náhradnej karty alebo náhradnej hotovosti v zahraničí v prípade straty alebo odcudzenia karty.